2012年10月6日星期六

被遺忘的演員: 嚴秋華

自我年紀小的時候, 已經能說出嚴秋華的名字. 當媽媽告訴我<跳飛機>裏的「怪獸」是由嚴秋華飾演, 這個名字便深刻印在腦海裏. 嚴秋華在我印象中, 是個有baby face的演員, 擅演問題青年、飛仔的角色. 他的演藝生涯未算大紅大紫, 但拍過兒童節目, 演過不少電影劇集, 當過電影男主角, 連音樂圈都涉獵過, 算是非常精彩.

(以上為<毀滅號地車>(1983)內的劇照)

嚴秋華首部電影演出是1967年<捕風捉影>, 當時七歳. 之後未有全面當童星, 直至16歳那年輟學, 因此他的學歷只有中四程度. 加入演藝圈後, 即作影視兩方面發展. 1976年在李香琴和沈殿霞合導的<你係得o既>飾演年青小偷、壞分子, 在這部群星合演的電影都出現兩三幕戲, 參與成份已算高, 他還收了童星鄭大衛為徒弟, 教他收保護費和偷錢.



(以上為<你係得o既>(1976)內的劇照)

同年, 嚴秋華也簽約TVB成為合約藝員, 不久便被派在經典兒童節目<跳飛機>, 飾演怪獸, 為終日穿著戲服頭笠、不露臉的角色. 他演出<跳飛機>至八十年代初, 直到他哀求調往戲劇組發展, 之後拍過多部無線劇集.



(以上為網上搜尋的<跳飛機>的劇照)

這時候, 嚴秋華在影圈的發展也漸入佳境, 爬上主角行列, <夜車>和<忌廉溝鮮奶>都是嚴秋華有份主演的香港電影新浪潮重要的作品. 廿二歳的他更憑<忌廉溝鮮奶>榮獲提名金馬獎最佳男主角, 卻敗給<邊緣人>的艾迪. 胡楓是嚴秋華頗有緣份的演員, 在<忌廉溝鮮奶>裏已是第五度飾演父子.


(以上為<忌廉溝鮮奶>(1981)內的劇照)

憑藉著外貌和氣質, 加上<忌廉溝鮮奶>的成功, 嚴秋華不知不覺定死了戲路, 電影裏幾乎都是清一色都是演問題青年或死飛仔之類的角色. 他接拍了邵氏的<2.5cm>(1982)和<毀滅號地車>(1982), 都是扮演不良少年, 前者只是搞笑電影, 後者則打架、放火燒車、無牌駕駛無所不做的邊緣青年.




(以上為<2.5cm>(1982)的劇照)

說起與劉德華合演兩兄弟的<毀滅號地車>, 不得不提劉天王曾公開鳴謝嚴秋華給予機會. 當時, 嚴秋華拍過單慧珠的<忌廉溝鮮奶>, 被她再次邀請演出香港電台電視部的單元劇<香港香港:江湖再見>. 他那時嶄露頭角, 工作量較多而度不到檔期, 於是向導演建議還未相識的劉德華演出, 成就了劉天王第一次在電視劇中擔正. 除了在電影合作過, 也在TVB劇集<鼓舞>飾演好友, 共同追求毛舜筠的角色, 戲裏的情場角逐, 嚴秋華屢次敗給劉德華.






(以上為<毀滅號地車>(1983)內的劇照)

乘時冒起的嚴秋華, 即使在高峰期的產量也不算多. 2007年接受香港「一周刊」的訪問, 承認曾有段時間不懂珍惜, 態度嚣張, 喪失不少工作機會. 在1986年接拍了一部他沒有大膽演出的劣等鹹片<淑女也瘋狂>後, 便暫別影圈, 其後零星在幾部電影演出過, 但只是配角或客串性質.


(以上為<淑女也瘋狂>(1986)內的劇照)

嚴秋華一直酷愛音樂, 是他在電單車以外的啫好. 受好友施偉賢(Fred Carpio)的影響及鞭策下, 原本不懂任何樂器的他, 毅然苦練打鼓, 在一年時間內已經似模似樣. 嚴秋華和施偉賢合組四人樂隊Crystal Zone, 在嘉士伯流行音樂節勇奪全場總亞軍, 並在1989年出版樂隊的專輯<水晶迷>.


嚴秋華在八十年代後期, 從TVB跳槽到亞視, 演出卻越做越暗淡, 曝光率越來越低. 在33歳那年, 受朋友邀請之下, 轉行做速遞員, 由論論盡盡的派件做到晉身至管理層, 而他在看準這新晉行業的前景後, 放棄與電視台續約, 沒有接拍更多電影, 在九十年代初中期便在幕前消失得無影無踪. 直至2007年, 他與辛尼哥哥黃汝燊出席TVB的兒歌頒奬典禮, 再次與觀眾見面.


(以上為網上搜尋的資料圖片)

有曝光自然便會引起關注, 在2007年的訪問裏, 嚴秋華提及許鞍華曾經邀請他客串電影, 但由於要回大陸公幹便斷然拒絕. 不清楚許鞍華與嚴秋華之間的淵源, 記憶所及在許鞍華的電影裏, 嚴秋華只在<瘋劫>裏閃過一幕, 把趙雅芝的紅衣送回給張艾嘉, 嚴秋華在演員名單也未被提及. 可能是在早年許鞍華在TVB拍<北斗星>時, 與他曾經合作. 在2009年許鞍華的佳作<天水圍的夜與霧>, 嚴秋華再被許導演邀請, 客串警察一角. 嚴秋華終再在大銀幕亮相.


(以上為<天水圍的夜與霧>(2009)內的劇照)

嚴秋華大約在千禧年結婚, 從訪問的資料推算, 兒子今年七歳. 再見到他, 已經年近五十, 看上仍然是比真實年齡年輕, 但樣貌的確蒼老了不少. 在退役演藝圈後, 他做了不少實事, 人也變得成熟穏重, 與當年他飾演「死o靚仔」的感覺截然不同.

可能是<跳飛機>年代在電視前已與「怪獸」建立了奇妙的感覺, 一向以來對嚴秋華有印象都不錯, 雖然他從來不是甚麼演技派. 希望許鞍華或其他導演繼續邀請嚴秋華在幕前演出, 也希望嚴秋華在正職和照顧家庭之餘, 也能不定期抽一點時間與觀眾見面.


(以上為<百厭妹>(1983)內的劇照)

33 則留言:

  1. 厲害呀!我都好鍾意嚴秋華,他演一些反叛青年有一種獨特的性格!

    回覆刪除
    回覆
    1. 威哥, 基本上嚴秋華演反叛青年是入型入格, 別無他選!

      刪除
  2. 以我所知....嚴秋華現在是一間快遞公司的老闆.....
    新扎師兄裏他佔一個角色啊.....

    回覆刪除
    回覆
    1. doglam, 《新紥師兄》兩集都有嚴秋華, 但很少人記得. 或者這樣說, 嚴秋華在電視劇集演出雖多, 卻沒有一個代表作...

      刪除
    2. 30兄唔知您有無睇過較早前港台節目 (窮富翁大作戰 2) 佢有份教個有錢仔做速遞員......

      刪除
    3. doglam, 我真係無睇. 不過根據你的資料, 在youtube上搵番條片. 嚴秋華教周啟邦個仔周國豐送件...嚴的title係「營運總監」. 佢上鏡無染髮, 滿頭白髮.

      http://www.youtube.com/watch?v=JE2t4zJmVBo

      刪除
    4. 我都係睇佐果集先知佢依家做緊速遞公司高層,睇到果下覺得佢真係老咗幾多下,不過多佐份老細feel,無咗以前既反叛感

      刪除
    5. Melody, 個樣真係老咗好多...不過把聲同以前一樣, 都係咁後生. 最正係周國豐話遲咗少少返, 嚴秋華就話佢係最後一個, 好有老闆的氣勢!

      刪除
    6. 新紮師兄入面,嚴秋華好似叫龜苓膏,咩都賭一餐的爛賭差人

      刪除
  3. 回覆
    1. 火影大叔, 大家都係同一個年代, 一定會睇《跳飛機》啦. 我仲有睇《香蕉船》的船長哥哥蔡楓華及香蕉姐姐鄧靄琳...!

      刪除
  4. 嚴秋華年輕時外型唔差的, 好似投奔怒海劉德華的角色原本係搵嚴秋華的, 但嚴無時間推左, 如果嚴拍左可能星運會唔同

    回覆刪除
    回覆
    1. Calvin, 許鞍華對嚴秋華真係另眼相看...三十年前同幾年前都邀請過嚴秋華拍她的電影和被拒絕, 依然契而不捨!

      即係屬意嚴秋華的角色, 包括文中提到單慧珠的港台劇, 同《投奔怒海》, 劉德華因為嚴秋華得到兩次很好的演出機會! 不過又唔明, 嚴秋華在1981/1982這些年份, 又唔係好多產, 何解經常無時間呢?

      刪除
  5. 我又係因為怪獸好細個就知道嚴秋華,反而怪獸個樣一早唔記得。佢喺小李飛刀演嘅龍小雲,一個城府極深嘅少年,係我心目中佢嘅代表作。

    回覆刪除
    回覆
    1. 蝸牛, 《小李飛刀》有嚴秋華的嗎? 完全無印象...他的角色多戲份嗎?

      刪除
    2. 奪李尋歡所好嘅損友龍嘯雲之子龍小雲,後來由羅浩楷接替演出,戲份都唔算少,起碼幾多對白。

      刪除
  6. 我一直都覺得嚴秋華係一個女人名,所以一叫嚴秋華我就會諗起亞視出身既另一位女星

    回覆刪除
    回覆
    1. Ogake, 多謝留言. 那位女星叫魏秋樺, 我記得以前細個同學仔跟娛樂版記者咁叫佢花名做「偽鈔」.

      刪除
  7. ogake兄.....嗰位叫魏秋華.....即係車魂女主角....電視劇
    浮生六劫演哥哥的家姐......

    回覆刪除
  8. 跳飛機的怪獸啊!勁like!

    回覆刪除
  9. 佢都好野,由演員奮鬥成速遞公司高層。

    回覆刪除
    回覆
    1. 佛爺, 嚴秋華係一個年青人好好的榜樣, 低學歷, 遇過挫折失意, 轉行後仍可以有一番作為, 非常值得借鏡.

      刪除
  10. 我記得佢個樣同把聲但就不知道名字。
    他年青時真係好靚仔。

    回覆刪除
    回覆
    1. eva, 多謝留言. 哈哈, 或者男仔同女仔的審美眼光好唔同, 我又唔覺嚴秋華靚仔, 不過有氣質囉.

      刪除
  11. 嚴秋華好像曾在电视剧《香港八几》饰演小角色。

    回覆刪除
    回覆
    1. 金明, 多謝你的資料. 雖然我以前經常有看《香港八X》, 事隔太久, 忘記了嚴秋華的角色. 剛在網上查詢, 原來是飾演魚蛋麵檔的魚蛋明 (俞明)的兒子, 叫太子安...

      刪除
  12. 睇完忌廉溝鲜奶覺得佢熟口熟面,果然係新紮師兄入面既龜苓膏~

    回覆刪除
    回覆
    1. Norris, 多謝你的留言。相信你都仍算年輕,嚴秋華八十年代初好多戲做男主角或戲份多的男配角。到新紥師兄反而被埋沒了,太多猛人搶戲。

      刪除
  13. 最近在千王羣英會看到怪獸:嚴秋華的演出,很出色,好流暢,每天都追,值得留意。整套劇也很好看,回顧以前的劇集,原來咁好睇。

    回覆刪除